sazadesign

ساخت وبلاگ

برای این که یک رنگ مناسب برای کابینت های گلاس خود انتخاب کنید می توانید از روی کاتالوگ تصمیم گیری نمایید. زیرا کاتالوگ طیف وسیعی از رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهد.

طبق خبر منتشر شده در بهارنیوز، ورقات های گلاس نمونه ای از کابینت هایی هستند که می توانند احساس دلنشینی به محیط ببخشند. برای مثال این کابینت ها حتی قابلیت این را دارند که در رنگ هایی همانند سبز، قرمز، بنفش، زرد و آبی تولید شوند و از این جهت هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ کابینت های گلاس وجود ندارد.

نحوه انتخاب رنگ کابینت های گلاس برای آشپزخانه
انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه به راحتی صورت نمی گیرد زیرا شما باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید. اگر شما رنگ کابینت های گلاس را تنها براساس رنگ سایر وسایل خانه انتخاب نمایید ممکن است مشکل چندانی ایجاد نشود. ولی در مواقعی که اطلاعی از رنگ ها ندارید و به خوبی قادر نیستید تا آن ها را با یکدیگر یک دست کنید ممکن است به ظاهر و نمای خانه شما آسیب وارد شود. در این حالت بهتر است تا از یک متخصص در زمینه کابینت مشاوره بگیرید.

رنگ های محبوب کابینت های گلاس
کابینت های گلاس سازا دیزاین به رنگ سفید از زمره رنگ هایی است که بیش تر توسط مشتریان مورد انتخاب قرار می گیرد. بدون اغراق می توان گفت که کابینت های گلاس سفید تقریبا از رنگ های سال محسوب می گردد. علت این امر این است که رنگ سفید از رنگ هایی به شمار می رود که به راحتی می توان آن را با سایر رنگ ها هماهنگ نمود در نتیجه مشکلی برای انتخاب رنگ سایر وسایل خانه باقی نمی ماند. سفید در روانشناسی باعث ایجاد احساس آرامش در محیط می شود و باعث نور و روشنایی آشپزخانه شما نیز می گردد.

کابینت های گلاس سفید
کابینت های گلاس هنگامی که به رنگ سفید باشد می تواند باعث شود تا محیط داخلی خانه بزرگ تر بنظر بیاید. در نتیجه اگر خانه شما دارای آشپزخانه چندان بزرگی نباشد می توانید از کابینت های گلاس سفید استفاده کنید. برای نورپردازی بهتر آشپزخانه می توان رنگ سفید را با سایر رنگ ها استفاده کرد ولی باید اگاه باشید که اگر این رنگ با رنگ های سرد، مثل خاکستری ترکیب شود باعث می گردد تا نور محیط مصنوعی بشود ولی اگر آن را با قهوه ای و زرد ترکیب کنید محیط آشپزخانه گرم تر بنظر می رسد. کسانی که قصد دارند از رنگ سفید برای طراحی کابینت های گلاس خود استفاده کنند باید توجه داشته باشند که یک سری از نکات باعث جذاب تر شدن بیش تر این کابینت می شود. برای مثال اگر این کابینت را با رنگ های تیره مثل سیاه استفاده کنید تضاد به وجود آمده باعث می شود تا کابینت های گلاس چشم گیرتر شود. شما می تواند برای ایجاد تضاد رنگی از رنگ های بسیاری که در طیف های رنگی این کابینت وجود دارد استفاده کنید.

رنگ های مدل جدید برای کابینت های گلاس
یکی از رنگ هایی که سال های گذشته بسیار معروف شده بود طرح باران در کابینت های گلاس بود ولی کم کم این رنگ جایگزین طرح های دیگر شد. بعد از آن طرح هایی هم چون لیزری مورد استقبال قرار گرفتند. بعد از طرح لیزری، طرح ابر و بادی نیز معروف شدند. اخیرا رنگ هایی هم چون شاینی و اکلیلی بسیار در بازار مورد استفاده قرار می گیرند. ولی قابل ذکر است که استفاده از رنگ های ساده هیچ وقت از مد نمی افتد و شما می توانید در تمام زمان ها از آن ها استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت کابینت و دیدن مدل های مختلف آن می توانید به سایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

انتخاب مابین کابینت های گلاس مات و براق
عامل بازتاب نور در کابینت های گلاس موجب می شود تا محبوبیت این کابینت ها بیش تر افزایش یابد. مخصوصا که این موضوع روشنایی را افزایش می دهد و این تصور را ایجاد می کند که آشپزخانه شما بزرگ تر است. در نتیجه استفاده از کابینت های گلاس در صورتی که شما دارای بچه کوچکی نباشید بهتر است. زیرا بچه های کوچک می توانند موجب ایجاد لک بر روی کابینت گردند و این موضوع می تواند برای افرادی که به این قضیه حساس هستند ایجاد مشکل کند.

کابینت های گلاس با طرح چوب
کابینت های گلاس اگر در طرح چوب مورد طراحی قرار گیرد این تصور را برای بیننده ایجاد می کند که کابینت از چوب ساخته شده است. این قضیه مخصوصا برای افرادی که علاقمند به استفاده از کابینت چوبی در آشپزخانه خود هستند ولی به دلیل این که این کابنیت ها بسیار گران می باشند مناسب تر است. با انتخاب کابینت های گلاس در طرح چوب دکور آشپزخانه درخشان تر بنظر می رسد و همین طور طرح چوب موجب می شود تا آشپزخانه صمیمی تر و گرم تر بنظر برسد.

کابینت های گلاس برای طراحی دکور منحنی
صفحات های گلاس می توانند در ایجاد یک دکور مدرن به شما کمک کنند. در گذشته آشپزخانه ها بیش تر به حالت چهارگوش ساخته می شدند ولی امروزه می توان با استفاده از کابینت های گلاس یک طراحی منحنی را رقم زد.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 211 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:43

در بین کابینت های مشهور می توان گفت که کابینت ام دی اف بهترین نوع محسوب می شود. از زمانی که کابینت ام دی اف ساخته شد استفاده و سفارش آن روز به روز بیش تر در میان مردم گسترش یافت. به دلیل همین موضوع سازندگان کابینت ام دی اف، از مدل ها و رنگ های مختلفی برای تولید این کابینت ها استفاده می کنند. در میان این رنگ ها نوع نسکافه ای این کابینت یکی از رنگ هایی است که بسیار خواستار آن هستند. این رنگ اگر با سفید و مشکی نیز ترکیب شود می تواند نما و جلوه بسیار جذابی برای آشپزخانه شما فراهم آورد. برای اینکه با خصوصیات این رنگ بیش تر آشنا شویم با ما همراه باشید.

ویژگی های رنگ نسکافه ای

تعدادی از رنگ ها هستند که بیش تر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند. مخصوصا هنگامی که قصد داریم رنگ وسایل خانه را بر طبق آن انتخاب کنیم. رنگ نسکافه ای که خود نوعی رنگ قهوه ای محسوب می شود نیز محبوبیت بالایی در بین افراد دارد و یکی از گزینه های مناسب در هنگام انتخاب برای رنگ دکوراسیون داخلی خانه می باشد. رنگ نسکافه ای از جمله رنگ های گرم و جذاب به شمار می رود که می تواند باعث آرامش و گرم تر شدن بیش تر فضای داخلی شما گردد. این رنگ مخصوصا به دلیل این که به خوبی قادر است تا با سایر رنگ ها ترکیب شود یک گزینه بسیار مناسب برای انتخاب وسایل خانه شما می باشد. مخصوصا چون رنگ نسکافه ای شبیه به رنگ چوب است بنابرین کسانی که دوست دارند از کابینت چوبی برای آشپزخانه خود استفاده کنند ولی به علت قیمت بالای آن توانایی خرید آن را ندارند می توانند از این رنگ به جای آن استفاده کنند. کابینت ام دی اف به رنگ نسکافه ای به خوبی قادر است تا با سایر وسایل چوبی موجود در خانه ست شود و هماهنگی و تناسب موجود در دکوراسیون خانه حفظ خواهد شد.

همین طور بخوانید درباره مزیت های کابینت های ام دی اف.

خصوصیات کابینت ام دی اف نسکافه ای

همان طور که قبلا گفتیم کابینت ام دی اف دارای ویژگی های بسیار زیادی است که از جمله آن ها می توان به وزن بسیار پایین آن اشاره کرد. وزن پایین این کابینت ها ناشی از این است که این کابینت از چوب هایی ساخته می شود که بسیار کوچک هستند. از عوامل دیگر می توان به طول عمر بالا و هزینه کم برای تولید آن اشاره کرد. طراحی کردن کابینت ام دی اف کار چندان سختی نیست و از این نظر مشکلی برای کابینت سازان حاصل نمی شود. MDF از خرده ضایعات چوب درست می شود که این ورقات باید زیر فشار و گرما قرار گیرند. سپس توسط چسب بهم چسبانده می شوند. از این ورقات در جاهای مختلف استفاده می شود. این کابینت ها به علت قیمت بسیار پایین خود در بین کابینت های دیگر مشهور هستند. کابینت ام دی اف مخصوصا می تواند در سبک مدرن استفاده گردد و زیبایی محیط شما را افزایش دهد. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم اگر شما کابینت ام دی اف خود را به رنگ نسکافه ای انتخاب کنید باعث ایجاد محیطی دلنواز و دلنشین در آشپزخانه خواهد شد. مخصوصا محیط برای نشستن اعضای خانواده برای صرف ناهار و یا خوردن چای مناسب خواهد شد.

استفاده از رنگ نسکافه ای به همراه رنگ های دیگر

رنگ نسکافه ای با این که می تواند به صورت تکی برای آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد ولی قابلیت این را دارد که بتوان آن را با سایر رنگ ها نیز ترکیب کرد. اگر می خواهید که استایل کابینت شما به شکل چوبی باشد باید از یک رنگ تنها استفاده کنید و یا این که آن را با رنگ های قهوه ای ست نمایید. در غیر این صورت می توانید از رنگ هایی مثل سفید نیز استفاده کنید. رنگ سفید به خوبی قابلیت ترکیب شدن با رنگ ما را دارد. مخصوصا اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است تا این رنگ را با همین رنگ سفید مخلوط کرده زیرا باعث می شود تا هم آشپزخانه بزرگ تر بنظر بیاید و هم فضا روشن تر گردد. حال در صورتی که فضای شما بزرگ است باید از این رنگ به همراه رنگ های تیره تری مثل سیاه استفاده کنید. این استایل برای آشپزخانه های بزرگ بسیار جذاب و زیبا خواهد بود. اگر دوست ندارید که زیاد از رنگ های تیره استفاده کنید می توانید قسمتی از آشپزخانه را به رنگ مشکی و سایر بخشا را به رنگ همان نسکافه ای انتخاب نمایید.

برای اطلاع در خصوص ایده های جذاب و محبوب برای طراحی کابینت آشپزخانه ممبران کلیک کنید.

 

موارد استفاده کابینت ام دی اف نسکافه ای

رنگ قهوه ای از رنگ هایی به شمار می رود که می توان آن را به سادگی با سایر رنگ ها ترکیب کرد. مخصوصا این که اکثرا افراد به استفاده از این رنگ در محیط خود خو گرفته اند. در این راستا استفاده از رنگ برای همه افراد می تواند خوشایند باشد و این که نسکافه ای ورژن روشنی از رنگ قهوه ای به شمار می رود. در آشپزخانه های کوچک باید در نظر داشت که استفاده از رنگ روشن ایده آل تر می باشد پس شما می توانید برای رنگ قسمت هایی مانند پرده، فرش، کف و دیوار ها از رنگ های روشن استفاده کنید.
برای کسانی که از فضای کافی برخوردار هستند هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد و افراد به راحتی می توانند از انواع رنگ ها استفاده کنند.

ترکیب رنگ نسکافه ای کابینت با سبک مدرن

هنگامی که شما از رنگ نسکافه ای برای کابینت ام دی اف خود استفاده می کنید در انتخاب رنگ مناسب برای پیشخوان می توانید از رنگ هایی که در طیف رنگی تیره هستند نیز استفاده کنید. انتخاب رنگ تیره سبب می شود که شما مشکلی از بابت کثیف دیده شدن کابینت های خود نداشته باشید زیرا تشخیص کثیفی در رنگ های تیره سخت تر خواهد بود.
کابینت جزیره به رنگ نسکافه ای
در خانه هایی که دارای آشپزخانه وسیعی هستند استفاده از کابینت جزیره می تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد. اگر شما کابینت های دیوار را به رنگ سفید و کابینت جزیره را به رنگ نسکافه ای انتخاب کنید می تواند بسیار چشم نواز باشد.

برای اطلاعات بیش تر کلیک کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:43

دکور خانه از دیرباز مورد توجه طراحان بسیاری بوده است. هرچه دکور زیباتر و شیک تر باشد، خانه و یا آن ساختمان نمای بهتری خواهد داشت. کابینت ها یکی از وسایلی هستند که می توانند در این امر بسیار تاثیرگذار باشند. مخصوصا کابینت آشپزخانه که قسمت وسیعی از آشپزخانه را در بر می گیرد. در این راستا امروزه انواع مختلف کابینت های مختلفی در رنگ و طرح های گوناگونی زینت بخش خانه ها هستند. در سال های اخیر مشتریان هیچ مشکلی در رابطه با انتخاب کابینت مورد نظر خود ندارند زیرا انواع مختلف کابینت کار را برای آن ها راحت تر کرده است. نوعی از کابینت ها به نام کابینت ممبران در سال های اخیر توانسته اند به خوبی جای خود را در میان آشپزخانه ها باز کنند. کابینت ممبران قادر خواهد بود تا به خانه شما جلوه ای کلاسیک که در عین حال مدرن نیز است ببخشد. ساخت کابینت ممبران با استفاده از ام دی اف که نوعی از چوب های صنعتی است صورت می گیرد. کابینت ممبران اگر روکشی از جنس پی وی سی بر روی آن قرار گیرد به آن وکیوم نیز می گویند. این کابینت همین طور به اسم کابینت روکش پی وی سی نیز شناخته می شود. اگر شما کابینت آشپزخانه را بر اساس ممبران انتخاب کنید نمای خانه شما ساده و مدرن خواهد شد. به دلیل ویژگی های گفته شده کابینت ممبران در بین مشتریان شهرت زیادی دارد.

متریال به کار رفته در کابینت ممبران

هنگامی که تغییراتی ویژه ای بر روی صفحات ام دی اف صورت می گیرد کابینت ممبران حاصل می شود. برای تولید کابینت ممبران، توسط دستگاه سی ان سی طرحی که مشتری خواستار است بر روی MDF زده می شود. سپس MDF کار شده را در دستگاه قرار می دهند تا تحث تاثیر فشار قرار گیرد. بعد از آن روکشی از نوع پی وی سی بر روی آن قرار می گیرد. باید بدانید که این روکش می تواند به خوبی در برابر موادی هم چون آب دوام داشته باشد. پس می توان گفت که کابینت ممبران همان MDF است که می توان بر روی آن الگوهای مختلفی را طراحی کرد. هنگامی که PVC قرار است تا روی ام دی اف قرار گیرد باید از نوعی چسب استفاده شود. که هر چه کیفیت این چسب بالاتر باشد در نتیجه نهایی تاثیرگذارتر خواهد بود.

همین طور بخوانید درباره کابینت ام دی اف نسکافه ای

ویژگی های کابینت ممبران شامل موارد زیر می شود:

ضد آب بودن کابینت ممبران

همان طور که قبلا هم ذکر کردیم کابینت ممبران به دلیل پی وی سی ای که دارد باعث می شود تا آب به درون آن نفوذ نکند. ضد آب بودن یکی از ویژگی های بسیار خوب کابینت ممبران است زیرا کابینت هایی که در آشپزخانه هستند بیش تر در معرض آب قرار می گیرند و اگر جنس کابینت از چوب و یا فلز باشد بعد از مدتی دچار فرسودگی خواهند شد. این خصوصیت کابینت ممبران همین طور باعث می شود که زیبایی و نمای آن در طی سالیان حفظ گردد.

استفاده از الگوهای مختلف بر روی کابینت ممبران

در کابینت ممبران می توان از دو حالت مختلف طراحی استفاده کرد. در حالت اول الگوهایی که بر روی کابینت هستند در حالت فرو رفته می باشند و در حالت دوم این نقش ها به صورت برآمده اند. اگر الگوهای نقش بسته روی کابینت ممبران توسط دستگاه سی ان سی ایجاد شده باشد می توان آن را با حکاکی که در حالت فرو رفته ایجاد شده است وارد دستگاه کنیم. محصول نهایی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

قیمت کابینت ممبران

یکی دیگر از خوبی های کابینت ممبران این است که این کابینت نسبت به سایر کابینت ها دارای قیمت متوسطی است پس عموما اکثر مردم قادر هستند تا این کابینت را خریداری کنند. در ضمن باید گفت که هر چه میزان طراحی این کابینت بهتر باشد قیمت نیز بالاتر خواهد رفت. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این کابینت رنگ، کیفیت متریال آن و نوع نقش به کار رفته در آن است.

طراحی کابینت ممبران به سبک کلاسیک

کابینت ممبران می تواند در حالت کلاسیک تولید شود. این طرح برگرفته از الگوهایی است که در قدیم الایام رواج داشته است. کابینت ممبران از منظر این که از چه ماده ای درست شده باشد و نحوه تولید آن چگونه باشد با کابینت هایی که در گذشته ساخته می شده اند تفاوت پیدا کرده است. این کابینت ها  امروزه به صورت ساده تری طراحی می گردند.

همین طور بخوانید درباره معرفی کابینت ممبران سفید صدفی

طرح های مختلف در کابینت ممبران

کابینت ممبران به دلیل این که دارای طیف گستره ای از مدل ها است می تواند برای مشتریان جذاب تر باشد. به طور کلی می توان گفت که دست مشتری برای انتخاب رنگ و جنس کابینت باز است. برای طراحی کردن کابینت ممبران می توان بخش های مختلف مانند ستون، نما و تاج آن را تغییر داد. پس دست شما در همه قسمت ها باز است و می توانید مطابق با سلیقه خود را عمل نمایید.

یک دستی کابینت ممبران

تمام سطح این کابینت ها به دلیل استفاده از PVC مسطح است. یک دستی کابینت ممبران سبب می شود که هیچ رخنه ای در آن وجود نداشته باشد در نتیجه هم آب به داخل آن نفوذ نمی کند و هم بر اثر مرور زمان آسیب نخواهد دید. کابینت ممبران را می توان براساس نوع دکور خانه انتخاب کرد. کابینت ممبران اگر همراه با کابینت جزیره انتخاب شود نمای فوق العاده چشم نوازی را ایجاد خواهد کرد. مخصوصا کابینت ممبران سفید می تواند بسیار زیبا باشد. کسانی که علاقه به نقش های سنتی دارند می توانند از کابینت های ممبران با سبک کلاسیک بهره ببرند. همچنین اگر شما رنگ های مختلف را با رنگ سفید ترکیب نمایید این جذابیت دو چندان خواهد شد.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 207 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:42

هر دو این کابینت های مورد بحث دارای درخشندگی و زیبایی هستند. کابینت های گلاس و  کابینت پلی گلاس نوعی از کابینت مدرن محسوب می شوند. کابینت پلی گلاس و های گلاس در نگاه اول به یکدیگر شباهت دارند. اما بهتر است که بدانید این دو کابینت از مواد و کیفیت های مختلفی برخوردار هستند. همین طور قیمت این دو کابینت های گلاس و پلی گلاس نیز با یکدیگر متفاوت است. از جمله چشم گیری ترین کابینت های آشپزخانه، کابینت های گلاس و کابینت پلی گلاس می باشند. کابینت مدرن یکی از کابینت هایی است که اکثر افراد تمایل به استفاده به عنوان کابینت آشپزخانه دارند. دلیل این امر این است که کابینت مدرن مخصوصا به دلیل این که دارای سبک ساده ایست بیش تر مورد پسند سایر افراد قرار می گیرد و می توان آن ها را در هر نوع آشپزخانه ای با هر ابعادی مورد استفاده قرار داد. در ابتدا به توضیحاتی درباره خوده کابینت های گلاس و پلی گلاس می پردازیم.

کابینت های گلاس چیست

صفحات های گلاس ساخته شده از ورقات MDF هستند. یعنی مغز کابینت های گلاس از این ماده ایجاد شده است و سپس یک روکش بر روی آن قرار می گیرد. MDF ها از خرده های ریز چوب به دست می آیند. سپس آن ها را در دستگاه متراکم می کنند و تحت تاثیر دما و فشار به صورت یک تخته فیبر در می آیند. پس همان طور که متوجه شدید ام دی اف ماده اولیه برای ساخت بسیاری از کابینت ها است و تنها تفاوت آن ها در روکش است که باعث می شود به نام های مختلفی صدا زده بشوند. حال وقتی که این ماده با پلکسی گلاس پوشیده می شود تبدیل به های گلاس می گردد. پلکسی گلاس ماده ای در حالت پلی کربنات است.
این ماده باعث می شود تا ظاهر کابینت های گلاس شبیه به شیشه بنظر برسد. نکته جالب این است که این کابینت ها ظاهری شفاف تر از شیشه دارند اما وزن آن ها کمتر و دوامشان بیش تر است. براقیت کابینت های گلاس موجب می شود تا شکل آن ها شبیه به آینه بنظر برسند و شما می توانید حتی انعکاس خود را در کابینت ببینید. به دلیل این که نور به خوبی از کابینت بازتاب می شود در نتیجه فضای آشپزخانه وسیع تر بنظر می رسد. پس اگر آشپزخانه شما کوچک است می توانید از کابینت های گلاس به رنگ روشن استفاده کنید.

همین طور بخوانید درباره طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

کابینت پلی گلاس چیست

این کابینت ها نیز همانند کابینت های گلاس از MDF ساخته شده اند. ساخت این کابینت به این صورت است که پوشش محافظ ملامینه بر روی MDF کشیده می شود بعد از آن روکشی از جنس پلی استر بر روی آن قرار می گیرد. پلی استر موجب می شود تا دوام کابینت بالاتر رود. همین طور باعث درخشندگی آن نیز می گردد. برای این که پلی استر به خوبی بر روی پلی گلاس قرار گیرد باید طی چندین مرحله به آن حرارت داده شود. در هنگام انتخاب رنگ کابینت پلی گلاس باید به رنگ ملامینه توجه کرد. پلی گلس ها دوام بالاتری نسبت به های گلاس دارند. هر دو کابینت پلی گلاس و های گلاس بسیار براق هستند و در نگاه اول به یکدیگر شباهت دارند ولی این دو کابینت ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

تفاوت های کابینت پلی گلاس و های گلاس

درخشش کابینت پلی گلاس از های گلاس بیش تر است. کابینت پلی گلاس به دلیل این که پلی استر در آن استفاده شده است دارای سطح صیقلی تری است و همین طور صاف تر می باشد.
کابینت پلی گلاس و های گلاس از لحاظ انعکاس نور به طور یکسان عمل می کنند و هر دو آن ها باعث می شوند که آشپزخانه نورانی تر شود. همان طور که قبلا هم گفتیم چون پلی گلاس صاف تر است در نتیجه می تواند نور بیش تری را نسبت به های گلاس از خود منعکس کند. کابینت های گلاس در مقابل خط آسیب پذیر است به همین دلیل برای استفاده به عنوان پیشخوان مناسب نمی شد ولی کابینت پلی گلاس از این لحاظ مشکلی ندارد. علت آن بهره بردن از روکش پلی استر است.

همین طور بخوانید درباره کابینت ام دی اف نسکافه ای

اگر خط و خطوط بر روی کابینت های گلاس بیوفتد باعث می شود که مقاومت آن نسبت به آب کاهش یابد وگرنه می تواند به خوبی در برابر رطوبت مقاومت کند. کابینت های پلی گلاس از این منظر مقاوم تر هستند و می توانند به خوبی در مقابل رطوبت مقاومت کنند.
هر دو این کابینت ها از نظر زیبایی چیزی کم ندارند و فقط کابینت پلی گلاس انعطاف پذیری بیش تری دارد. این امر باعث می شود که بتوان آن را راحت تر برش داد.
کثیفی و لک روی کابینت های گلاس نسبت به پلی گلاس بیش تر دیده می شود زیرا خط و خطوطی که بر روی آن ها باقی می ماند باعث می شود تا بیش تر به چشم بیایند. همین امر باعث می شود تا نیاز به تمیز کاری آن ها نیز بالاتر رود.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 200 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:41

طبق خبر منتشر شده در برنا ،انتخاب سبک طراحی کابینت آشپزخانه به علایق افراد مختلف باز می گردد در نتیجه ممکن است تعدادی از افراد سبک کلاسیک و تعدادی به مدرن علاقه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو سبک پرطرفدار یعنی سبک کابینت مدرن و کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

به گزارش برنا، کابینت ها اجزایی از آشپزخانه هستند که تاثیر بسزایی در دکوراسیون  داخلی شما می گذارند مخصوصا در خانه های ایرانی که این امر بسیار برای خانم ها حائز اهمیت است. انتخاب سبک طراحی کابینت آشپزخانه به علایق افراد مختلف باز می گردد در نتیجه ممکن است تعدادی از افراد سبک کلاسیک و تعدادی به مدرن علاقه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو سبک پرطرفدار یعنی سبک کابینت مدرن و کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

 

کابینت مدرن چیست؟

کابینت های مدرن دارای طراحی بسیار ساده ای هستند. به  طول کلی ویژگی اصلی کابینت های مدرن سبک ساده آن هاست. همان طور که می دانید کابینت های کلاسیک از این نظر کاملا بر خلاف کابینت های مدرن هستند.

ویژگی های اصلی کابینت مدرن آشپزخانه:

طبق مد روز:

با این که می توان کابینت کلاسیک را نیز بر طبق مد روز طراحی کرد ولی وقتی حرف از سادگی طراحی در میان باشد، کابینت های مدرن حرف اول را می زنند. کابینت مدرن سبکی بسیار نو و تازه است که با این ویژگی خود می تواند دکوراسیون داخلی خانه شما را زیبایی خاصی بخشد.

 

 

سادگی کابینت مدرن:

در طراحی کابینت مدرن از سبک ساده ای استفاده شده است و در آن به هیچ وجه از نقش ها و طرح های پیچیده استفاده نشده است.

امتداد داشتن کابینت مدرن تا سقف:

کابینت مدرن از سایر کابینت ها بلندتر است و گاهی اوقات حتی تا سقف نیز امتداد دارند. انواعی از کابینت های مدرن هستند که به دلیل سادگی بیش از اندازه خود شبیه دیوارهای آشپزخانه بنظر می رسند مخصوصا انواعی از کابینت های مدرن که دستگیره ندارند.

کابینت مدرن بدون دستگیره یا با دستگیره ساده:

کابینت های مدرن می توانند در نوع دستگیره دار یا بدون دستگیره طراحی گردند. به دلیل این که کابینت های مدرن دارای سبکی ساده هستند نباید در طراحی دستگیره آن ها از مدل های پیچیده و پر نقش و نگار استفاده کرد و اگر کابینت مدرن شما  دارای دستگیره باشد باید از انواع ساده آن استفاده کرد.

 اگر شما هم از جمله افرادی هستید که سادگی طراحی کابینت برای شما حائز اهمیت هست می توانید از کابینت مدرن بدون دستگیره استفاده کنید. در کابینت های مدرن بدون دستگیره از مگنت هایی استفاده می شود که با فشار باز و بسته می گردند. جالب است بدانید که نوعی از کابینت های مدرن هستند که در آن ها از دستگیره های مخفی استفاده می شود.

 

کابینت ام دی اف

ام دی اف یک کلمه انگلیسی است که به تخته فیبری با چگالی متوسط اشاره دارد.

ورقات MDF  در ساخت کابینت های آشپزخانه یا سایر وسایل چوبی مثل تخت مورد استفاده قرار می گیرند. تخته فیبر ها با تراکم های مختلف از فیبرهای چوبی ساخته می گردند. در واقع در ساخت تخته فیبر از چوب های سخت و نرم استفاده می شود. برای ساخت تخته فیبر تکه های چوب با رزین و موم ترکیب می شوند و بعد از حرارت دیدن فشرده شده و محصول نهایی حاصل می گردد.

برای توضیح دقیق تر می توان گفت که اگر تخته فیبر دارای چگالی پایینی باشد از آن به عنوان خرده چوب یا نئوپان یاد می شود. در ساخت نئوپان از خرده چوب هایی استفاده می شود که  دارای اندازه کوچکتری نسبت به چوب های به کار رفته در ام دی اف هستند. یکی از دلایلی که باعث می شود تا نئوپان از ام دی اف ارزان تر باشد این است که در ساخت نئوپان از خاک اره استفاده می شود. اما همین امر باعث می گردد که تا نسبت به ام دی اف ضعیف تر باشند. حال اگر در ساخت ورقات ام دی اف از تخته چوب هایی با تراکم بالا استفاده کنیم از آن به عنوان اچ دی اف یاد می کنند. ورقات HDF در مقایسه با ام دی اف نیاز به حرارت و فشردگی بیش تری دارند. با این که اچ  دی اف ها مقاومت بالایی دارند اما به دلیل این که قیمت آن ها از ورقات ام دی اف بیش تر است استفاده از ورقات ام دی ام به صرفه تر می باشد.

کاربرد ام دی اف:

بیش ترین کاربرد ام دی اف استفاده از آن در کابینت ام دی اف است.

به دلیل این که کابینت های ام دی اف می توانند با روکش های مختلف و در رنگ ها و نقش های مختلف طراحی گردند محبوبیت بالایی در بین مشتریان دارند. از ام دی اف در وسایلی همچون تخت، کمد و سایر وسایل چوبی استفاده می شود.

مزیت های استفاده از کابینت ام دی اف:

استفاده از کابینت های ام دی اف به دلیل این که در ساخت آن ها از خرده چوب استفاده می شود بسیار ارزان تر از سایر ورقات است.

به دلیل این که در ساخت کابینت ام دی اف از چوب های بازیافت شده استفاده می گردد در نتیجه به محیط زیست آسیبی وارد نمی شود.

تنوع رنگی کابینت ام دی اف به دلیل استفاده از روکش های مختلف از سایر کابینت ها بیش تر است.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:40

به گزارش خبر منتشر شده در پارس نیوز به جرات می توان گفت که کابینت ها از مهمترین قسمت های هر خانه ای به شمار می روند. در نتیجه دکوراسیون  داخلی آشپزخانه ها در زیبایی فضای داخلی شما بسیار تاثیر گذار هستند. حال باید گفت که انتخاب کابینت مناسب که قسمت وسیعی از آشپزخانه را تشکیل می دهند بسیار ضروری است.  حتی چگونگی قرار گرفتن وسایل مختلف در آشپزخانه می تواند در طراحی فضای داخلی آن تاثیرگذار باشد.

نحوه طراحی کابینت آشپزخانه

نوع کابینت آشپزخانه با توجه به جنس آن می تواند متفاوت باشد. انواع مختلف کابینت آشپزخانه برای سبک های متفاوت استفاده می شوند. کابینت ها قسمتی از آشپزخانه هستند که نگاه هر بیننده را در هنگام ورود به فضای آشپزخانه به خود جلب می کنند. برای انتخاب یک کابینت مناسب شما باید علاوه بر جنس آن فاکتورهایی مانند اندازه آشپزخانه، دکوراسیون آشپزخانه و هزینه کابینت را نیز در نظر بگیرید.

 

کابینت های آشپزخانه ای که از چوب ساخته شده اند نمایانگر سبک کلاسیک و قدیمی می باشند. کابینت های آشپزخانه می توانند از فلز نیز ساخته گردند. برای یک انتخاب مناسب می توانید مزایا و معایب هر دو کابینت چوبی و فلزی را در نظر بگیرید سپس تصمیم گیری کنید. کابینت ها فقط در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر ندارند بلکه مهمترین کاربرد آن ها ذخیره و نگهداری مواد غذایی، ادویه جات و سایر وسایل آشپزخانه  به صورت اصولی و مناسب است.

کابینت آشپزخانه از نوع چوبی

چوب اولین قطعه ای ایست که در ساخت کابینت آشپزخانه از آن استفاده می شده است . کابینت های تمام چوب، کابینت هایی که روکش چوبی دارند، کابینت های پی وی سی و کابینت ممبران از چوب ساخته می شوند. اکثر چوب های مورد استفاده در کابینت ها از نوع افرا، گردو، صنوبر و درخت بلوط هستند.

کابینت آشپزخانه از نوع فلزی

امروزه کمتر کسی از کابینت های فلزی در ساخت کابینت آشپزخانه خود استفاده می کند. حتی با این که کابینت فلزی قیمت بالایی ندارد و می تواند از انواع مختلف فلز ساخته شود ولی کمتر کسی خواستار انتخاب فلز برای ساخت کابینت آشپزخانه خود است.

ویژگی های کابینت ام دی اف

  • کابینت های ام دی اف می توانند در مقابل رطوبت و گرما مقاومت خوبی از نشان دهند.
  • کابینت های ام دی اف قابلیت پیاده سازی طرح های متنوعی را دارا می باشند.
  • کابینت ام دی اف به سادگی قابل شستشو است.
  • کابینت ام دی اف قیمت بالایی ندارد.

درباره کابینت های گلاس

ورقات های گلاس از ام دی اف و روکش های پلاستیکی آن از نوع پلکسی گلس ساخته می شوند. ورقه گلس از یک سمت از پلکسی گلاس و از قسمت دیگر از مواد ارزان تری پوشیده شده است. پلکسی گلاس خاصیتی براق و جذاب دارد که باعث براق شدن کابینت های گلاس می گردد. از صفحات پلکسی گلاس به دلیل خاصیت براق اشان در ساخت سایر وسایل چوبی مانند تخت و کمد استفاده می شود. از دیگر ویژگی های پلکسی گلاس خاصیت ضد آب بودن آن است. ولی باید  توجه داشت که هرچه جنس روکشی که بر روی طرف دیگر هایگلاس قرار می گیرد بهتر باشد مقاومت آن دربرابر آب نیز بیش تر می گردد. صفحات های گلاس دارای تنوع طرحی و رنگی بسیاری هستند. در نتیجه از ورقات های گلاس به دلیل تنوع بالایی دارند که می توان در ساخت کابینت ها و فضای داخلی ساختمان استفاده کرد و دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشند.

 

ویژگی های ورقات های گلاس

های گلاس دارای مزایای زیادی است که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پراخت.

براق بودن

 براق بودن صفحات های گلاس تنها یکی از ویژگی های آن می باشد. لازم به ذکر است که ورقات های گلاس با این که سطح براقی دارند اما همین براق بودن آن می تواند موجب کثیف شدن آن گردد. براق بودن کابینت توجه افراد را به خود جلب کرده و باعث زیبایی بیش تر فضای داخلی آشپزخانه خواهد شد.

میزان ماندگاری دربرابر رطوبت

همان طور که قبلا هم ذکر شد کابینت های گلاس  می تواند به خوبی دربرابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهد و حتی جالب است که بدانید های گلاس دوام بهتری از ام دی اف دارد. دلیل این امر این است که روکش این ورقات از نوع پلی گلاس می بشد.

نمای زیبا

کابینت های گلاس می تواند در طرح های بسیار متنوعی ساخته گردد. در نتیجه هنگام خرید کابینت هیچ مشکلی در انتخاب شما وجود ندارد و به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ماندگاری و طول عمر زیاد

کابینت ها  از هر جنس و ماده ای که ساخته شده باشند بعد از مدت زمانی بر اثر عوامل محیطی دچار فرسودگی شده و قابل استفاده نمی باشند پس انتخاب کابینتی که از مواد بادوام ساخته شده باشد بسیار مهم است. حال در زمان انتخاب کابینت های گلاس اگر این کابینت از ماده بادوامی ساخته شده باشد دیگر نگرانی از بابت تعمیر آن وجود ندارد.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:36

به گزارش خبر منتشر شده در نسیم آنلاین نخست به تعریفی کوتاه درباره کابینت ممبران خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

کابینت ممبران چیست؟

یکی از پر استفاده ترین قسمت های آشپزخانه بعد از گاز کابینت ها می باشند. با استفاده از کابینت می توان اجزا و وسایل مختلف موجود برای آشپزی یا ظرف و ظروف ها را سازمان دهی و نظم بخشید. کابینت ممبران از جمله کابینت هایی است که امروزه در بیش تر آشپزخانه می توان آن ها را پیدا کرد. کابینت ممبران همچنین دارای طرح ها و انواع مختلفی است که اگر با CNC بر روی آن نقش های مختلفی زده شود جذابیت آن دو چندان خواهد گشت. در مراحل تولید کابینت ممبران از روکشی از جنس ممبران استفاده می شود. در این راستا ورقات PVC بر روی MDF متصل می شوند و سپس با ابزارهایی همانند چسب و ... پوشش را متصل می کنند. برای کاهش هزینه ها در هنگام تولید کابینت ممبران تنها در یک طرف آن از پوشش ممبران استفاده شده و برای طرف دیگر از PVC استفاده می کنند.

حال به بررسی ویژگی های کابینت ممبران خواهیم پرداخت.

به دلیل این که این کابینت را می توان به صورت کلاسیک یا مدرن عرضه و تولید نمود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت های این کابینت به صورت اختصاصی بپردازیم.

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران یکی از ویژگی های اصلی برای انتخاب این کابینت به شمار می رود. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم کابینت های ممبران به دلیل اینکه در دو طرفشان از ممبران استفاده نشده است دارای قیمت پایینی می باشند. در این راستا افراد می توانند فقط با صرف هزینه ای اندک آشپزخانه خود را مزین به کابینت هایی زیبا و مناسب سازند و همین طور لازم به ذکر است که کابینت های ممبران دارای قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر می باشند. در نتیجه این کابینت ها یکی از انواع اقتصادی به شمار می روند. قیمت کابینت های ممبران بستگی به نوع طراحی و کلاسیک و یا مدرن بودن آن دارد. قیمتی که برای کابینت هایی که بر روی زمین و یا به روی دیوار نصب می شوند به صورت مشترک حساب می گردد. به این صورت که کابینت هایی که بر روی زمین هستند شصت درصد و کابینت هایی که روی دیوار قرار می گیرند حدود چهل درصد را در بر میگیرند. به طور کلی این قیمت شامل چند متر از هر کابینتی که روی زمین و دیواراست و همچنین شامل زیر چراغ و... نیز می گردد.

طرح کلاسیک و مدرن کابینت ممبران

یکی از ویژگی های بسیار خوب کابینت ممبران توانایی استفاده از آن ها در حالت مدرن و کلاسیک است. اگر بر روی کابینت ممبران از نقش و طراحی های برجسته استفاده گردد ظاهر آشپزخانه شما جذاب تر و چشم نوازتر خواهد شد.

 

دارا بودن تنوع رنگی در کابینت ممبران

به دلیل گستره وسیع رنگی این کابینت ها شما به راحتی قادر هستید تا رنگ مورد نظر خود را با توجه به سبک طراحی داخلی آشپزخانه خود  انتخاب کنید. در واقع از اصلی ترین دلایل انتخاب این طرح بعد از قیمت مناسب آن وجود رنگ های متنوع  این کابینت است و همین طور قادر هستید تا الگوها و نقش های مختلفی را بر روی MDF خود حک کنید.

نبود هیچ گونه حفره در کابینت ممبران

با وکیوم شدن PVC روی MDF هیچ گونه حفره و رخنه ای باقی نمی ماند. نبود حفره مانع از جمع شدن حشرات موذی لابه لای کابینت ها و همین طور گرد و غبار می شود در نتیجه عمر کابینت افزایش می یابد.

جلوگیری از نفوذ آب

کابینت های ممبران از جمله کابینت هایی هستند که مقاومت خوبی دربرابر رطوبت و آب دارند . کابینت ممبران قابل شستشو با آب می باشد. همچنین این کابینت ها  نیازی به روغن کاری و رنگ کردن ندارند. در واقع کابینت های ممبران به این علت دربرابر آب و رطوبت مقاوم هستند که از MDF ساخته شده اند.

انعطاف پذیری روکش ممبران

روکش های ممبران به دلیل این که بسیار منعطف هستند می توان از آن برای نوار لبه استفاده کرد. اگر در درب های کابینت استفاده از ماشین ضروری باشد می توان از پی وی سی نیز استفاده نمود. این انعطاف پذیری سبب می شود تا بتوان طرح های عمیق تری را بر روی پوشش حک کرد.

برخی از ویژگی های کلی کابینت ممبران

  • مشکلات تنفسی که به دلیل استفاده از روکش ملامینه ایجاد می شود در این روکش ها وجود ندارد.
  • محققان به این نتیجه رسیده اند که ورقات MDF به دلیل این که دارای وینیل می باشند می توانند به محیط زیست ضرر وارد کنند برای رفع این مشکل کافی است آن ها را با ممبران ترکیب نمود.
  • برای تمیز کردن کابینت ممبران کافی است از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. همچنین این کابینت ها برخلاف کابینت های چوبی نیاز به هیچ گونه رنگی ندارند.

حال که با ویژگی های کلی کابینت ممبران آشنا شدید می توانید با مراجعه به سایت سازا دیزاین که یکی از بهترین سایت ها در زمینه تولید کابینت های مختلف است از قیمت و نحوه خرید این کابینت مطلع شوید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 218 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:36

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران اولین کاری که در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که دکوراسیون آشپزخانه شما از چه سبکی پیروی می کند. به طول کلی طراحی کابینت ها بر مبنای دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می گیرد.

 کابینت ها از اجزای مهم در هر آشپزخانه ای می باشند. به همین علت انتخاب کابینتی که بتواند با دکوراسیون آشپزخانه شما متناسب باشد و همین طور باعث زیبایی و نمایی چشم گیر شود اهمیت بسیاری دارد. انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب اهمیت بالاتری نسبت به استایل دیوارها و کف آشپزخانه دارد. در انتها با توجه به الویت ها و همین طور سلیقه و نظر خود اقدام به انتخاب کابینت آشپزخانه می کنید. همین طور که می دانید از کابینت ها در جهت ذخیره کردن مواد غذایی مختلف و یا نگهداری ظرف و ظروف مورد نیاز در هنگام آشپزی استفاده می شود در این راستا هرچه محیط آشپزخانه دارای نظم و انضباط بیش تری باشد شما قادر هستید تا به طور مناسب آشپزخانه خود را مدیریت نمایید.

 

المان های مهم در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه

دکوراسیون و فضای داخلی آشپزخانه

اولین کاری که در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که دکوراسیون آشپزخانه شما از چه سبکی پیروی می کند. به طول کلی طراحی کابینت ها بر مبنای دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می گیرد. در نتیجه شما با توجه به این که سبک دکوراسیون آشپزخانه شما چگونه است می توانید یکی از این دو سبک را انتخاب نمایید. در سبک مدرن از طراحی پیچیده ای برای آشپزخانه شما استفاده نمی شود. این سبک باعث می شود که کابینت های مدرن در مقایسه با کابینت های کلاسیک عرض کمتری داشته باشند. یکی دیگر از مزایایی سبک مدرن این است که باعث می شود تا کابینت آشپزخانه شما دارای وزن پایین تری باشد و همین طور می توانند به صورت یک رنگ طراحی گردند. در طراحی کابینت آشپزخانه بیش تر از ورقات های گلاس و پی وی سی استفاده می شود. اما کابینت هایی که در حالت کلاسیک طراحی می شوند بسیار متفاوت هستند. این کابینت ها از چوب تولید می شوند و طراحی زیبا و چشم نوازی دارند. از تفاوت های کابینت کلاسیک با کابینت مدرن این است که این کابینت دارای ارتفاع کوتاه تری نسبت به کابینت مدرن است و همین طور این کابینت عمق بالاتری دارد.

رنگ

یکی از موارد قابل توجه در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه رنگ آن می باشد. اگر آشپزخانه شما دارای ابعادی کوچک است باید بدانید که مناسب ترین رنگ برای این نوع آشپزخانه ها رنگ های روشن تر می باشد. زیرا این رنگ ها باعث می شوند که آشپزخانه شما بزرگ تر بنظر برسد و به صورت مخالف اگر آشپزخانه شما بسیار بزرگ است انتخاب رنگ های تیره باعث می گردد تا آشپزخانه کوچک تر بنظر برسد. همچنین لازم به ذکر است که شما باید توجه داشته باشید که اگر از ترکیب چندین رنگ برای کابینت خود استفاده کنید این مسئله موجب می شود که آشپزخانه شما شلوغ تر بنظر برسد. در نتیجه شما با دو انتخاب مواجه هستید در حالت اول می توانید کابینت آشپزخانه خود را تنها با یک رنگ انتخاب کنید و در حالت دوم رنگ های ترکیبی انتخاب شده مکمل همدیگر باشند. از دیگر نکات قابل توجه این است که انتخاب رنگ هایی مانند سبز و قرمز می تواند بعد از مدتی باعث خستگی چشم ببینده گردد و چشم گیری و نمای آن بعد از مدتی کاهش یابد.

مهمترین نکات در انتخاب کابینت آشپزخانه

بدنه کابینت آشپزخانه

جنس ورقه ای که کابینت آشپزخانه از آن ساخته می شود یکی دیگر از نکات مهم می باشد. به طور کلی ام دی اف از رایج ترین قطعاتی است که از آن در ساخت کابینت ها استفاده می کنند. چوب های نئوپان شباهت بالایی به ام دی اف دارند و  اگر کابینت سازان به دلیل قیمت پایین تر آن از این نوع چوب ها استفاده کنند ممکن است که مشتریان متوجه این نکته نگردند ولی باید بدانید که نئوپان در مقایسه با MDF از کیفیت پایین تری برخوردار است پس درهنگام خرید این نکته را مد نظر داشته باشید که از شرکت های معتبری همچون سازا دیزاین اقدام به خرید کابینت خود نمایید. اگر کابینت شما با نئوپان و روکش هایی که از جنس کاغذ هستند پوشیده شده باشد کیفیت کار بسیار پایین خواهد بود و نکته دیگر این است که لبه کابینت آشپزخانه باید نوار کاری شده باشد زیرا این کار باعث می شود تا بدنه کابینت نمای جذاب تری پیدا کند.

درب کابینت آشپزخانه

از مدل درهای مختلفی می توان برای کابینت آشپزخانه استفاده کرد. درهای کابینت می توانند به حالت های مختلفی مانند مسطح و یا تورفته مورد طراحی قرار گیرند. درهای کابینت باعث زیبایی دوچندان کابینت شما می شوند. در نتیجه برای انتخاب درهای کابینت نیز توجه به نوع سبکی که آشپزخانه شما دارد ضروری است.

صفحه کابینت آشپزخانه

به دلیل این که کابینت های آشپزخانه در معرض دائمی آسیب قرار دارند پس در انتخاب آن باید به نحوه ای عمل کرد که بتوانند به صورت مناسب در برابر عوامل مخربی همچون آلودگی ها و ... مقاومت کنند. زیرا این آسیب ها با گذشت زمان باعث فرسایش کابینت شما خواهند شد.

شرکت سازا دیزاین یکی از شرکت بسیار معروف و معتبر در زمینه ساخت و طراحی انواع کابینت ها می باشد. شما می توانید برای یک انتخاب آسان و با کیفیت در هر زمان با کارشناسان این شرکت تماس حاصل کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:34

بر طبق گزارش منتشر شده در اتاق خبر  قصد داریم شما را با انواع مختلف کابینت مدرن آشنا کنیم و آنها را بررسی کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به طور کل تمام کابینت‌ها به 8 دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارت است از:

  1. کابینت آشپزخانه های گلاس
  2. کابینت آشپزخانه انزو
  3. کابینت آشپزخانه ممبران
  4. کابینت آشپزخانه چوبی
  5. کابینت آشپزخانه با روکش چوب
  6. کابینت آشپزخانه ام دی اف
  7. کابینت آشپزخانه فلزی
  8. کابینت آشپزخانه ملامینه

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف کابینت مدرن آشنا کنیم و آنها را بررسی کنیم.

کابینت ام دی اف (MDF) چیست؟

ورق کابینت ام دی اف بسیار شبیه به ورق کابینت ملامینه است (ورقی با روکش ملامینه) اما توجه داشته باشید که مغزی ان متفاوت است. در مغزی این نوع از ورق‌های کابینت به جای استفاده از نئوپان از جنس نوعی متریال به اسم ام دی اف استفاده شده است که ای متریال دارای فشردگی بسیار بیشتری نسبت به نئوپان است. لام به ذکر است که در بازار ایران منظو از ام دی اف ورقی با مغز ام دی اف و روکش شده با ملامینه است.

به طور کلی حساسیتی که ورق ام دی اف در برابر رطوبت و آب دارد نسبت به ورق ملامینه بسیار بسیار کمتر است اما در هر صورت باید در نظر گرفت که به آب و رطوبت حساسیت دارد و حتما باید به محل قرار گیری‌اش دقت داشته باشیم چرا که هیچ گونه مقاومتی در برابر آب و رطوبت ندارد و احتمال خراب شدن و آسیب پذیری‌اش بسیار بالا است.

کابینت ام دی اف نیز یکی از اقتصادی‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است زیرا قیمت آن متوسط رو به پایین است و اگر در ساخت کابینت از ورق ام دی اف ایرانی استفاده شود امروزه حدودا 2300000 تومان الی 2700000 تومان به ازای هر متر طول محسوب می‌شود. ولیکن اگر در ساخت کابینت از ام دی اف خارجی استفاده شده باشد حدودا 2600000 تومان الی 2900000 تومان هزینه کلی ان می‌شود.

کابینت ملامینه چیست؟

 در حقیقت ملامینه یک اصطلاح است که در برخی از مناطق کشور با استفاده از ورقی با مغزی نئوپان و روکش شده با ملامینه به کار میرود. البته باید توجه داشته باشید که برای این نوع از ورق به کار بردن اصطلاح ملامینه اشتباه است زیرا ورق ام دی اف نرمال و معمولی نیز دارای روکش ملامینه است. ولیکن به هر حال اگر در بازار ایران از اصطلاح ورق ملامینه و یا کمد ملامینه استفاده کنید منظور در حقیقت همان ورقی با مغز نئوپان و روکش شده با ملامینه است.به طور کلی نئوپان با استفاده از  براده‌های درشت چوب، رزین و هچنین چسب ساخته می‌شود.

لازم به ذکر است که نئوان نسبت به کابینت ام دی اف آشپزخانه تراکم بسیار کمتر را دارد. اما کابینت نئوپان مقاومت بسیار کمتری در برابر رطوبت و آب دارد. توجه داشته باشید که کابینت ملامینه یکی از ارزان‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است. در قدیم الایام بیشتر از سایر کابینت‌های آشپزخانه از کابینت ملامینه استفاده می‌شد اما امروزه با گسترش یافتن تنوع در ورق‌های کابینت و ورق‌های ام دی اف از نئوپان بیشت در مکان‌هایی که احتمال نفوذ رطوبت و آب در آنها وجود ندارد و یا کم است مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت کابینت ملامینه حدودا در هر متر طول 1800000 تومان الی 2100000 تومان است.

باید ذکر کرد که حتی با وجود اینکه نسبت به دیگر کابینت‌های آپزخانه ارزان قیمت‌تر است اما تفاوتی که با کابینت ام دی اف دارد از این نظر زیاد نیست و تقریبا به یک دیگر شباهت دارند. به هر حال کابینت ملامینه یکی از اقتصادی‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است که می‌توان تهیه کرد اما ریسک آسیب‌پذیری بالاتری نسبت به رطوبت دارد.

کابینت های گلاس (High Gloss) چیست؟

یونیت کابینت های گلاس به طور کلی از ام دی اف سفید ساخته می‌شود. اما بخش‌های قابل مشاهده این کابینت‌ها همانند درب آن از جنس های گلاس است. مغزی این نوع متریال ساخته شده از ام دی اف خام است و روکش آنها از ورق براقی به نام پلکسی گلاس ساخته می‌شود. کابینت های گلاس از نظر زیبایی شکل ظاهری بسیار درخشنده‌تر و براق‌تر از کابینت آشپزخانه ام دی اف است همچنین چشم نوازی بیتشر و زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه و دکوراسیون می‌بخشد. قیمت کابینت های گلاس به طور کلی از کابینت ام دی اف بسیار بیشتر است.

کابینت ممبران (به عبارتی دیگر همان ویکوم) چیست؟

تنها کابینتی که در میان سایر کابینت‌های آشپزخانه پیچیده‌ترین مراحل ساخت را طی می‌کند کابینت ممبران است که همین امر سبب شده قیمت بالا و گرانی را داشته باشد. ولیکن در پایان کار زیبایی و جذابیت چشم نوازی را به دکوراسیون داخلی فضای آشپزخانه می‌بخشد. یونیت‌های کابینت ممبران (وکیوم) به طور معمول از ام دی اف سفید ساخته می‌شود اما بخش‌های قابل مشاهده همانند درب‌های آن از با استفاده از ورقی با مغزی ام دی اف که با اعمال اقداماتی خاص بر روی آن ساخته می‌شوند.

روش تولید کردن ورق ممبران به این شکل است که ام دی اف خام را از طریق دستگاه سی ان سی (CNC) حکاکی می‌کنند و پس از آن تحت خلا و مکش روکشی دارای طرح و از جنس پی وی سی بر روی ام دی اف خام حکاکی شده چسبانده می‌شود ولیکن باید دقت داشته باشید که فقط در یک طرف از ورق این مراحل انجام می‌شود و اما در طرف دیگر ورق یک لایه از جنس پی وی سی سفید است که از ابتدا در طرف پشت ام دی اف خام به وسیله خود کارخانه چسبانده می‌شود. طبیعتا قیمت کابینت وکیوم (ممبران) از دیگر کابینت‌های آشپزخانه بالاتر و گران قیمت است.

کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو در حقیقت دارای مغزی ام دی اف است که طرح مورد نظر بر روی آن حکاکی شده و سپس آن را با روکش‌های متنوعی می‌پوشانند. تقریبا می‌توان گفت که کابینت انزو هم یک نوع کابینت ممبران است چرا که روش ساخت آنها بسیار شبیه یک دیگر است. ولیکن کابینت انزو طراحی ساده‌تری نسبت به کابینت ممبران دارد.

در این مطلب با انواع کابینت‌های مدرن آشنا شدید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت عالی سازادیزاین هر نوع کابینتی که مد نظر دارید در هر طرح و رنگی که می‌خواهید با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به راحتی تهیه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:34

طبق خبر منتشر شده در مجله خواندنی  طرح کابینت های گلاس امروزه جزو مدل‌های کابینت مدرن به حساب می‌آید در حال حاضر دارای طرفداران و محبوبیت بسیار زیادی است. جنس های گلاس (High Gloss) یک نوع ورق با مغز ورق ام دی اف و روکش شده با پلاستیکی با جنس پلکسی گلاس است. به طور معمول ورق های گلاس تنها از یک سمت با پلکسی گلاس پوشانده می‌شود و از طرف دیگر ورق با استفاده از لایه‌های ارزان قیمت پوشانده می‌شود. این لایه حالتی شفاف، زیبا و براق را به ورق های گلاس می‌بخشد. پس تا اینجا متوجه شدیم که علت براق و شفاف بودن کابینت های گلاس لایه پلکسی گلاسی است که آن را پوشانده است.

این نوع ورق‌ها به علت براقیتی که دارند کاربرد‌های مختلف و بسیار زیادی در ساخت تجهیزات دکوراسیون داخلی از جمله ساخت کابینت، دکور، کمد دیواری و… را دارند. لازم به ذکر است که به طور کلی می‌توان گفت ورق های گلاس از قسمت سمتی که دارای لایه پلکسی گلاس است (های گلاس محسوب می‌شود) تقریبا ضد آب به شمار می‌آید پس در نتیجه جنس پلکسی گلاس یک نوع جنس ضد آب است. ولیکن باید گفت که از طرف دیگر مقاومت آن در برابر آب بستگی به کیفیت و نوع ورقی که در سمت پشتی ورق های گلاس استفاده می‌شود دارد.

 

بنابراین بهتر است برای ماندگاری بالای کابینت و دکور آشپزخانه دقت به لایه پشتی ورق های گلاس هم داشته باشیم چرا که اگر ان لایه را با استفاده از مواد مرغوبی به عنوان نمونه ملامینه بپوشانند احتمال خراب شدن ان هم بسیار کاهش می‌یابد. ورق های گلاس دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی است که همین امر سبب شده انتخاب برای عموم و انواع سلایق آسان شود. مدل‌ها و طرح‌های بسیار زیاد و مختلفی با استفاده از این نوع ورق در دکوراسیون داخلی منزل و کابینت سازی انجام می‌شود و از همه مهم‌تر جدا از کیفیت عالی و جذابیتی که دارد دارای قیمت مناسبی نیز هست.

معنی لغت های گلاس (High Gloss)

حالت شیشه مانندی که ورق های گلاس دارد موجب شده است عموما تصور شود که کلمه گلاس از لغت شیشه و یا به عبارتی دیگر همان (Glass) در زبان انگلیسی آمده است در صورتی که اصل این واژه یعنی (High Gloss) به معنای براقیت بسیار زیاد (درخشندگی بسیار زیاد) است. پیش از انتخاب نمودن جنس های گلاس برای دکوراسیون داخلی منزل، کابینت و یا کمد منزل خود بهتر است با انواع مزایا و معایب، نمونه‌هایی از ان و قیمت جنس ورق های گلاس آشنا شوید.

مزایای کابینت های گلاس

  1. دارای مقاومتی بلاتر از ورق ام دی اف (MDF) در برابر آب و رطوبت: ورق های گلاس نسبت به ورق ام دی اف دارای مقاومت بسیار بیشتری در برابر رطوبت و آب است. علت مقاومت بالاتر ورق های گلاس در مقایسه با ورق ام دی اف تنها در نوع روکش این ورق‌ها است که ساخته شده از جنس پلی گلاس است.این نوع از روکش‌ها در مقابل آب و وجود رطوبت هیچ گونه آسیبی نخواهند دید. لازم به ذکر است که ورق های گلاس نیز تا زمانی که روکشی که توسط آن پوشانده شده است آسیب ندیده، در مقابل رطوبت مقاوم است ولیکن اگر روکش انها آسیب ببیند همانند ورق ام دی اف دچار خرابی و آسیب می‌شود.
  2. درخشندگی و براقیت بسیار زیاد کابینت با ورق های گلاس: این خصوصیت ورق های گلاس یکی از شناخته شده‌ترین مزیت آنها است. اکثر کسانی که ورق های گلاس را برای کابینت و دکوراسیون فضای آشپزخانه انتخاب می‌کنند به علت همین موضوع است. البته لازم به ذکر است که درخشندگی بالا و سطح خاص و صیقلی های گلاس مانند یک شمشیر دو لبه است چرا که از طرفی سبب چشم نواز و زیباتر شدن فضای آشپزخانه می‌شود و از طرفی دیگر سبب افزایش احتمال لکه شدن و یا خش افتادن بر روی سطوح کمد و کابینت هم می‌شود.
  3. طرح و مدل‌های متنوع و جذاب‌تر نسبت به ورق ام دی اف: ورق های گلاس نسبت به ورق ام دی اف در طرح‌ها و رنگ‌های خود دارای تنوع بسیار بیشتری است. این مزیت ورق های گلاس سبب شده تا برای انواع سلیقه‌ها طرح و رنگ مناسب خودش را داشته باشد.

 

  1. دوام و کیفیت بسیار بالای ورق های گلاس: این مزیت استفاده از ورق های گلاس هم بسیار مهم و با اهمیت و هم ضروری است. دوام بالای کابینت به این منظور است که یعنی شما می‌توانید برای مدت بسیار زیادی از کابینت منزل خود استفاده کنید بدون اینکه نگرانی در رابطه با تعمیر و یا تعویض کابینت منزل خود در مدت زمان کوتاه داشته باشید. می‌توان گفت که این مزیت کابینت های گلاس از دیگر مزیت‌های آن با اهمیت‌تر است چرا که سبب صرفه جویی در زمان و هزینه شما دوستان گرامی می‌شود.
  2. قابلیت ترمیم و یا تعمیر با استفاده از رنگ و طرح خود کابینت: تصور کنید قسمتی از صفحه کابینت و یا کمد شما خراب شده است که کابینت شما را کاملا از چهره می‌اندازد و نمای بسیار زشت و بدی به دکوراسیون فضای آشپزخانه می‌دهد و در این شرایط کابینت ساز هم طرح و رنگ کابینت شما را در بازار نمی‌یابد. پس نتیجه می‌گیریم که قابلیت ترمیم تعمیر با استفاه از طرح و رنگ کابینت‌های مختلف یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. کابینت‌هایی وجود دارند که این مزیت را دارا نیستند و همین امر باعث می‌شود خریداران آنها در صورتی که کابینت آنها دچار آسیب شود ضرر کنند.

معایب کابینت های گلاس

  1. به طور کامل ضد آب نیستند
  2. لک پذیری و خش پذیری بالا به علت سطح صاف
  3. لبه‌های بسیار تیز ورق
  4. داشتن ورق یک طرفه

ابعاد ورق های گلاس

ورق های گلاس به طور کلی دارای دو مدل سایز مختلف است. این ورق‌ها دارای دو سایز ۲۴۰*۱۲۰ و دیگیر ۲۸۰*۱۲۰ است. همچنین لازم به ذکر است که ورق های گلاس نسبت به ورق ام دی اف دارای سایز کوچک‌تری است.

تا این بخش از مطلب با مزایا و معایب و هر آنچه که نیاز بود در رابطه با کابینت های گلاس آشنا شدید. شما می‌توانید با مراجعه نمودن به سایت سازادیزاین هر نوع کابینتی را که مد نظر دارید در هر طرح و رنگی با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 280 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 13:31